'نیروی زمینی ارتش در تمام نقاط مرزی ایران مستقر می شود'
نوشته شده توسط : ژورنالیست

یک فرمانده ارشد ارتش ایران گفته است که یگان های نیروی زمینی ارتش این کشور به زودی در تمام نقاط مرزی ایران مستقر خواهند شد.

احمد رضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، گفته اکنون یگان های نیروی زمینی ارتش فقط در نقاط مرزی غرب و شمال غرب ایران مستقر هستند اما با تحول ساختاری، یگان های نیروی زمینی، در همه نقاط کشور مستقر خواهند شد.

به گفته فرمانده نیروی زمینی قرار است پادگان های نظامی تازه ای در همه نقاط مرزی کشور ایجاد شود.

مقام های نظامی ایران معمولا در آستانه روز ارتش در این کشور از اجرای برنامه ها و طرح های جدید خبر می دهند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، در حالی از استقرار یگان های این نیروی در نقاط مرزی خبر داده است که همزمان محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته مسئولیت اصلی برقراری امنیت در شمال غرب و جنوب شرق ایران با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

اشاره آقای پاکپور به مرزهای این کشور با ترکیه و عراق در غرب و مرز ایران و پاکستان در جنوب شرقی است.

به جز تجریه جنگ هشت ساله ایران که نبردی طولانی در مرزهای غربی با عراق بود، در سال های اخیر تحرکاتی هم از ناحیه برخی از گروه های مخالف مسلح جمهوری اسلامی در مرزهای غربی و جنوب شرقی صورت گرفته است که همواره مورد نگرانی مقام های تهران بوده است.

به نظر می رسد طرح استقرار یگان های نیروی زمینی در نقاط مرزی ایران با هدف افزایش کنترل این کشور بر رفت و آمد های مرزی و تحرکات احتمالی نظامی و شبه نظامی باشد.

در ماه های اخیر، در پی تحولات پرشتاب سیاسی در کشورهای عربی منطقه خاورمیانه، نگرانی ها را از تاثیر بی ثباتی سیاسی بر امنیت منطقه افزایش داده است.

با آغاز مخالفت های مردمی در کشور عمدتا شیعه بحرین در خلیج فارس، این کشور از دو عضو دیگری شورای همکاری خلیج فارس یعنی عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواست تا نیروی نظامی کمکی برای سرکوب مخالفان به بحرین اعزام کنند.

ورود این نیروها به بحرین، اعتراض کم سابقه مقام های سیاسی و نظامی ایران را به دنبال داشته و مجلس ایران هم این اقدام را "بازی عربستان و امارات با آتش" توصیف کرده است.

مقام های سیاسی ایران و عربستان طی این مدت انتقادهای صریحی از سیاست های منطقه ای یکدیگر مطرح کرده اند.

کشف شبکه ای که کویت ادعا می کند متشکل از جاسوسان ایرانی بوده هم به جو بی اعتمادی میان ایران و کشورهای عرب حوزه جنوبی خلیج فارس دامن زده است.

در تازه ترین واکنش، فرمانده نیروی زمینی سپاه، حضور نیروهای ارتش عربستان سعودی در بحرین را محکوم کرده و نسبت به آنچه "دخالت آل سعود در امور داخلی کشورها" خوانده، هشدار داده است.




:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: